Dealer Systems Advisor

VOLVO Group is ruim 85 jaar actief in de transportsector. Kwaliteit, veiligheid, respect voor het milieu maar ook de zorg voor de klant zijn hierbij primordiaal. Die gedrevenheid om steeds vooruitstrevend te zijn, maakt deel uit van de visie en missie om ’s werelds meest begeerde en succesvolle verlener van transportoplossingen te zijn. Volvo Group Trucks Belux is gevestigd in Sint-Agatha-Berchem (Brussel) en staat in voor de verkoop van vrachtwagens (Volvo en Renault) en bussen (Volvo) in België en Luxemburg.
In de afdeling Retail Development en meer specifiek voor het team Business Systems zoekt men een (m/v):

Dealer Systems Advisor
Ondersteuning voor dealers in gebruik van business IT systemen

Breng de Volvo Trucks IT systemen bij de dealers tot leven

  • De missie van de Dealer Systems Advisor is om het Truck Sales Proces (TSP proces) en de ondersteunende oplossingen en systemen correct te implementeren in het dealernetwerk van Volvo Trucks Belux.
  • Je maakt deel uit van het departement Business Systems en werkt nauw samen met de collega’s van retail development en de commerciële afdeling. Na een goede opleiding in het Volvo Truck Sales Proces (TSP proces) word jij de persoon die de dealers ondersteunt om het IT support systeem correct te gebruiken.
  • Je geeft trainingen en support aan de gebruikers in het dealernet en voert applicatie gebruikersreviews ter plaatse uit met de bedoeling procesverbeteringen te stimuleren. 
  • Je ondersteunt en challengt de lokale verkooporganisatie in de continue verbetering van het verkoopproces. De CRM applicatie is immers een belangrijk onderdeel van het TSP proces.
  • Bij nieuwe releases zorg jij, in samenwerking en overleg met de commerciële diensten, dat de dealers up-to-date zijn en de systemen goed gebruiken zodat het sales proces van order tot levering vlot verloopt. 
  • Je participeert in TSP applicatietesten en consolideert de Belgische marktvereisten naar Business Systems Volvo Trucks Europe. Je rapporteert aan de Retail Development Director Belux.

Communicatief – IT processen en systemen

  • Je beschikt bij voorkeur over een bachelor of universitair diploma in een economische richting. Een relevante werkervaring eventueel in een intern ondersteunende sales functie is zeker een voordeel.
  • Affiniteit met en interesse in IT-toepassingen en een goede kennis van MS Office toepassingen zijn een must. 
  • Je bent commercieel ingesteld, analytisch en organisatorisch zeer sterk en nauwgezet. Ervaring in proces- en change management is een voordeel.
  • Je kan je kennis goed overbrengen op een aangename en geanimeerde manier en begrippen zoals “kwaliteit” en “win-win” zijn je zeker niet onbekend. Je bent diplomatisch en communicatief en weet je aan te passen aan verschillende gesprekspartners.
  • Je bent een teamplayer met goede people skills. Tevens ben je goed tweetalig (Nederlands/Frans) en heb je een vlotte kennis van het Engels.
  • Luisteren naar onze dealers en het oplossen van problemen zie je als een uitdaging.

Een functie met groeimogelijkheden in een stabiele, gerenommeerde onderneming

  • Je geeft mee vorm en draagt actief bij aan het functioneren van Volvo Group Trucks Belgium.
  • Je krijgt de kans te werken met alle departementen van het bedrijf en snel bij te leren.
  • Als teamspeler kom je terecht in een dynamische, transparante en professionele werkcultuur waarin samenwerken écht belangrijk is en gedrevenheid en ondernemingszin sterk worden gewaardeerd.
  • Je houdt van een vlakke organisatie zonder strakke hiërarchische lijnen. Je baant je eigen pad en krijgt hiervoor de nodige autonomie en eveneens de nodige steun. Je vindt er een ccollegiale, informele sfeer binnen een hecht team.
  • Opleidingsmogelijkheden en ontwikkelingsmogelijkheden zijn volop aanwezig.

Interesse?
Stuur je cv en motivatiebrief naar Volvo  Group Trucks Belgium, Annemarie Vierstraete, Human Resources, Hunderenveldlaan 10 - 1082 Brussel, of mail: annemarie.vierstraete@volvo.com