Extra vermogensbereik voor de Volvo FE.

Nu TOT 350 PK

De D8K-motor is nu leverbaar met een motorvermogen van 350 pk en een koppel van maximaal 1400 Nm. Dit vergroot het toepassingsgebied van de Volvo FE voor veeleisende distributietaken, vuilnisvervoer en lichte bouwtransporten. Eén truck met twee of drie assen, met of zonder trailer: de Volvo FE beschikt over het vereiste vermogen en koppel. 

De D5K- en D8K-motoren zijn gereed voor alternatieve brandstoffen

Gereed voor alternatieve brandstoffen

Eén truckmodel. Verschillende brandstoffen. Met de Volvo FE heeft u de keus uit verschillende alternatieve brandstoffen voor uw opdrachten. En helpt u het milieu.

CNG
Verminder uw CO2-uitstoot tot wel 70%. En behoud uw productiviteit. De 9-liter motor op Compressed Natural Gas (CNG) levert 320 pk en een koppel van 1356 Nm.

HVO
Alle D8K-motoren kunnen werken op synthetische diesel: HVO (Hydrogenated Vegetable Oils). En dezelfde truck kan ook op gewone dieselbrandstof rijden.

RME
Eén variant van de D8K320-motor kan werken op pure biodiesel: RME (Rapeseed Oil Methyl Esters).

Een brede en vlakke koppelkromme is kenmerkend voor de Volvo FE-motor

KIJK EENS NAAR DEZE RONDINGEN

Een uitstekend koppel bij lage toerentallen. Geweldige respons en een maximumkoppel van 1400 Nm. Vergelijk onze koppelkrommes en u ziet het verschil. Klim in de cabine en u merkt het meteen: ongelooflijke acceleratie, uitstekende rijeigenschappen bij een lage snelheid en een eersteklas trekkracht.

Bekijk onze aandrijflijnspecificaties
PTO's voor uw laad- en losuitrusting

PTO´s

Drijf uw laad- en losuitrusting aan. PTO's brengen het vermogen van de motor over op afzonderlijke aansluitingen voor bijvoorbeeld een kraan of een betonwagen. De Volvo FE biedt een groot aantal PTO´s die aan uw specifieke behoeften kunnen worden aangepast.

Bekijk onze volledige specificaties voor PTO's

Schonere, groenere motoren

Onze Euro 6-motoren vormen een grote stap naar een schoner transport en een lagere belasting van het milieu. Vermogen en brandstofverbruik zijn vergelijkbaar met de Euro 5-modellen, maar we hebben de uitstoot van deeltjes gehalveerd en de emissie van stikstofoxide met bijna 80% verlaagd.

De Euro 6-oplossing van Volvo

Zo werkt het

1. Motor
Nieuwe motoronderdelen verbeteren de gasstroming en zorgen ervoor dat de uitlaatgassen het nabehandelingssysteem met een optimale temperatuur bereiken.

2. Zevende verstuiver
Een speciale dieselverstuiver wordt toegepast voor het regelen van de warmte van de DOC en zorgt voor de efficiency van het dieselroetfilter en een goede werking van de SCR.

3. De dieseloxidatiekatalysator (DOC)
De DOC produceert de NO2 die het dieselroetfilter (DPF) nodig heeft om de deeltjes op een efficiënte manier te verbranden. In koude omstandigheden zorgt de DOC ook voor de hitte die nodig is voor de regeneratie.

4. Het dieselroetfilter (DPF)
Het filter verzamelt deeltjes (PM) en slaat deze op tot ze worden verbrand tijdens de regeneratie. De regeneratie vindt automatisch plaats. U hoeft zelf geen enkele actie te ondernemen.

5. Selectieve katalytische reductie (SCR)
In het menggedeelte worden de uitlaatgassen bespoten met AdBlue. Wanneer de uitlaatgassen de katalysator bereiken, worden de stikstofoxiden (NO2) op een efficiënte manier omgezet in onschadelijk stikstofgas en water.

6. Ammonia Slip Catalyst (ASC)
De ammoniakslipkatalysator (ASC) is de laatste stap voor de uitlaat waarbij de eventueel resterende ammoniak (NH3) wordt verwijderd.

Vind de dichtstbijzijnde dealer

Krachttoer

Ervaar zelf de snelle respons van de D8K-motor. Uw lokale Volvo Trucks-dealer heeft de sleutels.

Vind de dichtstbijzijnde dealer