Trucks

Specificaties van de Volvo FM

Alles wat u moet weten over de Volvo FM, in detail.

Aandrijflijn

Specificaties zoeken over motoren, transmissies, achterassen (met overbrengingsverhoudingen), aandrijflijncombinaties en PTO's.

Elektrisch voor zware toepassingen – vermogen/koppel

 

G13 – vermogen/koppel

Nettovermogen volgens: EC 582/2011

D11 – vermogen/koppel
 

Nettovermogen volgens: EC 582/2011

D13 – vermogen/koppel
 

Nettovermogen volgens: EC 582/2011

Elektrisch​

Volvo FM

Prestaties

continu vermogen tot 330–490 kW (450–666 pk)

Rijbereik​

Rijbereik tot 300 km

Oplaadtijd (volledig geladen)

9,5 uur met wisselstroom (43 kW) 2,5 uur met gelijkstroom (250 kW)

Batterijcapaciteit

180–540 kWh, 2–6 batterijen

Aandrijflijn

2-3 elektromotoren, I-Shift-versnellingsbak

  

Trucks op gas​

G13

  

Emissiestandaard

Euro 6

  

Aantal cilinders​

6

  

Cilinderinhoud

12,8 dm³

  

Slag

158 mm

  

Boring

131 mm

  

Compressieverhouding

17.0:1  

Economisch toerengebied

900-1400 t/min

  

Uitlaatremvermogen

200 kW 

  

Motorremeffect*

380 kW (2300 t/min)

  

Oliefilters

2 hoofdstroomfilters

  

Olieverversingsvolume, inclusief filter

35 l

  

Inhoud koelsysteem

38 l

  
    

*optie

 

G13 420 pk (309 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1600-1700 t/min

420 pk

  
 

Maximaal koppel bij 905-1400 t/min

2100 Nm

  
 

G13 460 pk (338 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1600-1700 t/min

460 pk

  
 

Maximaal koppel bij 950-1400 t/min

2300 Nm

  
 

G13 500 pk (368 kW)

   
 

Maximaal vermogen bij 1600-1700 t/min

500 pk

  
 

Maximaal koppel bij 980-1404 t/min

2550 Nm

  
     

Diesel

D11

D13  

Emissiestandaard

Euro 6

Euro 6

 

Aantal cilinders​

6

6

 

Cilinderinhoud

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Slag

152 mm

158 mm

 

Boring

123 mm

131 mm

 

Compressieverhouding

18.0:1

18.0:1

 

Economisch toerengebied

1000-1500 t/min

900-1400 t/min

 

Uitlaatremvermogen

155 kW 

175 kW 

 

Motorremeffect*

270 kW (2300 t/min)

340 kW (2300 t/min)

 

Oliefilters

2 hoofdstroomfilters

2 hoofdstroomfilters

 

Olieverversingsvolume, inclusief filter

35 l

35 l

 

Inhoud koelsysteem

22 l

24 l

 
    

*optie

Brandstofvereisten


Zwavelvrije brandstof (EN590, max. 10 ppm zwavel) Biodiesel generatie 2 (EN15940, synthetische diesel) Volvo FM op gas voor vervoerstoepassingen.

 

D11 330 pk (246 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1700 t/min

330 pk

  
 

Maximaal koppel bij 877-1400 t/min

1600 Nm

  
 

D11 380 pk (279 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1700 t/min

380 pk

  
 

Maximaal koppel bij 938-1400 t/min

1800 Nm

  
 

D11 430 pk (317 kW)

   
 

Maximaal vermogen bij 1700 t/min

430 pk

  
 

Maximaal koppel bij 1008-1400 t/min

2050 Nm

  
 

D11 460 pk (338 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1700 t/min

460 pk

  
 

Maximaal koppel bij 1050-1400 t/min

2200 Nm

  
 

D13 420 pk (309 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1404-1700 t/min

420 pk

  
 

Maximaal koppel bij 905-1400 t/min

2100 Nm

  
 

D13 460 pk (338 kW)

   
 

Maximaal vermogen bij 1404-1700 t/min

460 pk

  
 

Maximaal koppel bij 945-1400 t/min

2300 Nm

  
 

D13 500 pk (368 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1404-1700 t/min

500 pk

  
 

Maximaal koppel bij 980-1400 t/min

2.500 Nm

  
     

I-Shift

Automatisch schakelende splitter/range-versnellingsbak met 12 versnellingen. I-Shift kan worden uitgerust met een compact retarder, PTO, noodstuurbekrachtigingspomp en oliekoeler. I-Shift kan ook besteld worden met kruipversnellingen, ultralage kruipversnellingen en trage achteruitversnellingen.

Type

Hoogste versnelling

Motorkoppel (Nm)

Maximaal toelaatbaar treingewicht (t)

AT2412

Direct

2400

44

AT2612

Direct

2600

100

ATO2612

Overdrive

2600

100

    

Specificaties I-Shift Dual Clutch

Type

Hoogste versnelling

Motorkoppel (Nm)

Maximaal toelaatbaar treingewicht (t)

SPO2812

Overdrive

2800

80

    

Type

As

Tandwieloverbrenging

Maximaal koppel (Nm)

Max. as-/tandemstelbelasting (t)

Maximaal toelaatbaar treingewicht (t)

Enkele reductie

RSS1244

Solo

Hypoïde

2800

13

44

RSS1344C/E

Solo

Hypoïde

2600

13

44

RSS1352A

Solo

Hypoïde

2800

13

52

RSS1370A/B

Solo

Hypoïde

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hypoïde

3800

23

80

RTS2310

Tandem

Hypoïde

3800

23

100

Naafreductie

RSH1365

Solo

Conische, spiraalvormige tandwielen

3800

13

65

RSH1370F

Solo

Conische, spiraalvormige tandwielen

3800

13

70

RTH2610B/F

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3800

26

100

RTH3210

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3800

33

120

RTH3815*

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3800

38

150

      

 * Voor de Volvo FM 4x4.

Achterasoverbrenging

Soloassen

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1370A/B

RSH1370F

RSH1365*

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.46:1

3.61:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.61:1

3.76:1

2.31:1

2.31:1**

2.85:1

3.76:1

4.12:1

2.47:1

2.47:1**

3.08:1

4.12:1

4.55:1

2.64:1

2.47:1

3.40:1***

4.55:1

5.41:1

2.85:1

2.85:1

3.67:1***

5.41:1

 

3.08:1

3.08:1

4.11:1***

 

 

 

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

  

 

 

4.11:1

  

 

 

4.63:1

   
 

5.29:1

   
     

* Verkrijgbaar voor de Volvo FM 4x4

** Voor RSS1344E

*** Voor RSS1370B

Tandemassen

RST2370A

RTS2310

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:14.14:1
2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

    
      

 

D11 330 pk

D11 370 pk

D11 410 pk

D11 450 pk

D13 420 pk

D13 460 pk

D13 500 pk

I-Shift

AT2412

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Assen met enkele reductie

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RSS2310A

RSH1365

Assen met naafreductie

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

        

 

G13 420 pk

G13 460 pk

G13 500 pk

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Assen met enkele reductie

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1352A

 

RSS1370A/B

RTS2370A

 

RTS2310A

Assen met naafreductie

RSH1370F

RTH2610F

    

 

Koppel

Overbrengingsverhouding 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Koppel zowel tijdens het rijden als bij stilstand beschikbaar.

PTO gemonteerd op de motor

PTER-DIN: Achterop gemonteerde PTO voor directe aandrijving van een
hydraulische pomp.

PTER1400: Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting
voor hydraulische pomp.

PTER100: Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting
voor hydraulische pomp.

Koppelingsafhankelijke PTO´s

PTR-F: Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.

PTR-FL/FH: Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Voor lage/medium/hoge toerentallen met DIN-koppeling voor directe aansluiting van een hydraulische pomp.

PTRD-F: Voor hoge toerentallen, met aansluitflens voor directe aansluiting van een cardanas.

PTRD-D: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. DIN-koppelingen aan de voor- en achterkant voor directe aansluiting van hydraulische pompen.

PTRD-D1: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. Met aansluitflens aan de achterkant en DIN-koppeling aan de voorkant.

PTRD-D2: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving achter en enkele aandrijving vóór. Twee aansluitflenzen aan de achterkant en een DIN-koppeling aan de voorkant.    

Exterieur en interieur

Bekijk specificaties voor cabine-afmetingen, cabinehoogten vanaf de grond en voorzieningen.

Er zijn twee verschillende versies van buitenafwerking beschikbaar om aan verschillende behoeften te voldoen.

Volvo FM with basic exterior trim level 

Basis

Grijze grille en portiergrepen. Chroom koplampen. Grijze zonneklep, spiegelkappen en bumper.

Volvo FM with enhanced exterior trim level 

Verbeterd

Grijze grille. Spiegelkappen, portiergrepen, zonneklep en bumper in cabinekleuren. Chroom koplampen.

De Volvo FM is verkrijgbaar met vijf verschillende binnenafwerkingen om aan verschillende behoeften te voldoen.

Volvo FM with textile trim dynamic, interior trim level 

Textielbekleding Dynamic

Textiel interieur met modern kleurenpalet en duurzame materialen in diverse tinten grijs en paars.

Volvo FM with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Vinyl- en textielbekleding Robust

Duurzame materialen in vinyl en textiel met een modern kleurenpalet dat past bij de verschillende delen van de interieurbekleding.

Volvo FM with plush trim progressive, interior trim level 

Velours bekleding Progressive

Deze velours interieurbekleding met zacht textiel heeft een modern kleurenpalet en past bij de verschillende delen van de interieurbekleding.

Volvo FM with leather trim robust, interior trim level 

Lederen bekleding Robust

Interieur met duurzame materialen en tweekleurige volledig lederen stoelen die passen bij de verschillende delen van de interieurbekleding.

Volvo FM with leather trim progressive, interior trim level 

Lederen bekleding Progressive

Interieur met duurzame materialen en tweekleurige volledig lederen stoelen die passen bij de verschillende delen van de interieurbekleding.

Volvo FM day cab with measurements, viewed from the side 

Dagcabine

Dagcabine (FM-DAY) met comfortabele en ergonomische chauffeursomgeving. Binnenhoogte 164 centimeter: 120 centimeter op de motortunnel.

Volvo FM low day cab with measurements, viewed from the side 

Lage dagcabine

Lage dagcabine (FM-LDAY) is geschikt voor toepassingen zoals mijnbouw, koeleenheden, pompen en kranen. Binnenhoogte 148 centimeter: 104 centimeter op de motortunnel.

Volvo FM sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Slaapcabine

Slaapcabine (FM-SLP) met comfortabele slaapgelegenheid voor één persoon. Binnenhoogte 164 centimeter: 120 centimeter op de motortunnel.

Volvo FM low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Lage slaapcabine

De lage slaapcabine (FM-LSLP) biedt door het verlaagde dak en de cabinevering extra laadruimte boven de cabine. Binnenhoogte 148 centimeter: 104 centimeter op de motortunnel.

Volvo FM globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter-cabine

De Globetrotter-cabine (FM-HSLP) biedt comfortabele slaapgelegenheid voor één of twee personen. De cabine met extra opbergruimte bovenin. Binnenhoogte 201 centimeter: 157 centimeter op de motortunnel.

Volvo FM crew cab with measurements, viewed from the side 

Manschappencabine

Manschappencabine met voldoende ruimte voor extra passagiers, tot maximaal 7 personen. Binnenhoogte 159 centimeter:

Op vier punten afgeveerde cabine

Kies tussen spiraalveren met schokdempers, spiraalveren voor en luchtvering achter, en luchtvering rondom.

 

Luchtinlaten

Luchtinlaat aan de linkerkant en leverbaar met opties voor lage of hoge plaatsing. Luchtinlaat aan de voorzijde is ook leverbaar.

 

Kleuren cabine

Circa 650 uitvoeringen om uit te kiezen.

 

Chauffeurszetel

Kies uit drie verschillende comfortniveaus: Progressive (velours of leer), Dynamic (textiel) en Robust (vinyl). De totale horizontale verstelling van de stoel bedraagt 200 mm en de hoogteverstelling is 100 mm. De chauffeurszetel is standaard voorzien van een hoofdsteun, een verstelbare en neerklapbare rugleuning en een verstelbare lendensteun. Ook kan de zetel verticaal en in hoogte worden versteld en is de hoek van de zitting verstelbaar.

 

Bijrijderszetel

Kies uit drie verschillende comfortniveaus: Progressive (velours of leer), Dynamic (textiel) en Robust (vinyl). Standaard voorzien van een hoofdsteun.

 

Bedden

Het onderste bed meet 70×200 centimeter. Matras van 16 cm met pocketvering en uitstekend comfort. Keuze uit drie varianten: zacht, semi-stevig en stevig. Twee typen matrasbescherming beschikbaar, deze verbeteren het comfort en hierdoor kunt u het bed gemakkelijker opmaken. Comfort bedafmetingen boven: 70×190 centimeter of 60×190 centimeter

Opbergruimte binnen

De ruimte boven de voorruit bestaat uit twee opbergvakken met rolluiken en daarnaast vier ISO-vakken, waarvan er één is gereserveerd voor een tachograaf (twee ISO-vakken op de lage cabines). Onder het bed van de slaapcabine en de Globetrotter-cabine vindt u twee grote opbergvakken, die van buitenaf toegankelijk zijn. Ook is er één groot opbergvak van 44 l dat u opent door het matras en het deksel op te tillen. Het slaapgedeelte bevat twee opbergvakken voor tijdschriften en kleine voorwerpen. Het dashboard bevat vier open opbergvakken, een klein opbergvak, een DIN-sleuf, een opbergbakje bovenop het dashboard en een flessenhouder. De dagcabine kan worden uitgerust met een opbergvak van 60 liter met harmonicadeurtjes voor helmen, lunchtrommels, enz.

 

Opbergruimte buiten

Achter de passagiers- en de chauffeurszetel is opbergruimte beschikbaar die van buitenaf toegankelijk is.

 

Dakluik

De cabine is uitgerust met een dakluik dat 50 millimeter kan worden geopend. Aan de binnenzijde zit een geperforeerde zonwering, die tevens dienst doet als horrengaas wanneer het dakluik openstaat. Het dakluik kan handmatig of elektrisch worden bediend (optioneel). Er is ook een dakluik in staal beschikbaar, bedoeld voor toepassingen in de bouw of ruige omstandigheden.

 

Stuurwiel

Leverbaar in twee verschillende maten - diameter van 450 mm of 500 mm. Afhankelijk van de truckspecificatie. Het stuurwiel is 90 mm in hoogte verstelbaar. De hoekverstelling is 28°. Met een verstelbare stuurkolom (optie) kan het stuurwiel in hoogte worden versteld tussen -5° en +15° om zo het comfort voor de chauffeur te verhogen. Het stuurwiel is leverbaar met of zonder airbag. Bedieningselementen die zijn geïntegreerd in het stuur zorgen voor een veilige en comfortabele bediening van de cruise control, claxon, telefoon en functies op het dashboard en het secundair dashboardscherm.

 

Klimaatregeling

De klimaatregeling is leverbaar in twee uitvoeringen voor uiteenlopende behoeften:

  • Handmatig bediende airconditioning (MCC).
  • Volautomatische airconditioning (ECC/ECC2).

De klimaatregeling kan ook worden aangevuld met een standkachel voor de cabine en de motor.

Chassis

Hier vindt u specificaties over chassishoogten, maximale belasting vooras, achtervering, hoogten koppelschotels, trekkers, chassiskenmerken en remmen.

X-Low (trekker)

ca. 810 mm

Laag

ca. 850 mm

Middel

ca. 900 mm

Hoog

ca. 1000 mm

X-High

ca. 1200 mm

  

 

Lucht

Blad

X-Low

8

-

Laag

8

-

Middel

10/20*

9

Hoog

10/20*

10/20*

X-High

-

10/20*

   

*Met dubbele vooras FAL20

Type

Assen

Vering

As-/tandemstelbelasting

Reductie

Na-/voorloopassen

Solo

RAD-L90

4x2

Paraboolvering/bladveerpakketten

13 t

Enkel/naaf

 

RAD-GR

4x2

Lucht

11,5/13 t

Enkel/naaf

 

RAD-G2

4x2

Lucht (voor de bouw)

13 t

Naaf

 

RAD-G4

4x2

Lucht

12 t

Enkel

 

Tandemstel

RADT-GR

6x2/8x2

Lucht

19/20,5/22,5/23 t

Enkel/naaf

Naloopas (vast/gestuurd/zelfsturend)

RAPD-GR

6x2

Lucht

16/19/22 t

Enkel/naaf

Voorloopas (vast/gestuurd)

RAPD-G4

6x2

Lucht

16 t

Enkel

Voorloopas (vast)

RADD-G2

6×4/6x6/8x4/8x6 

Lucht

21/23/26 t

Enkel/naaf

 

RADD-BR

6×4/8x4

Paraboolvering

20/21 t

Enkel/naaf

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Paraboolvering/bladveerpakketten

23/26 t

Enkel/naaf

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Bladveerpakket

26/32 t

Naaf

 

RADD-TR3

6×4/8×4

Paraboolvering

38 t

Naaf

 

RADD-GR

6×4/8×4

Lucht

17/21/23/26 t

Enkel/naaf

 

RADDT-GR

8×4/10x4

Lucht

27/33/36 t

Enkel/naaf

Naloopas (gestuurd)

RAPDD-GR

8×4

Lucht

27/30,5/32/35 t

Enkel/naaf

Voorloopas (gestuurd)

RAPDT-GR

8×2

Lucht

27/30/30,5/31,5/32 t

Enkel/naaf

Voorloopas (gestuurd), naloopas (vast/gestuurd)

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Lucht

27/33/36 t

Enkel/naaf

Naloopas (gestuurd)

      

Centraal gemonteerde, lager gemonteerde trekbalken en onderbouwkoppeling voor middenasaanhangers. Trekbalken kunnen op de juiste positie worden gespecificeerd met intervallen van 25 millimeter.

Brandstoftanks

Aluminium of stalen tanks met een inhoud van 150 tot 900 liter. Maximaal brandstofvolume is 1510 liter voor een 4x2-trekker. Gastanks in de formaten 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) en 225 kg (545 l). Voor dubbele voorassen kunststof EU6-brandstoftank tussen voorassen.

AdBlue-tanks

Inhoud van 32 tot 112 liter. AdBlue-pomp is geïntegreerd in AdBlue-tankmodule. Kunststof.

Remmen

Het EBS (elektronisch geregelde remsysteem) levert een superieure respons, uitstekende prestaties en een prettig remgevoel, en tal van andere handige functies. EBS is nu beschikbaar voor zowel schijfremmen als trommelremmen met Z-nok (voor een aantal asconfiguraties en chassishoogten). Upgrade uw remsysteem door het EBS Medium-pakket toe te voegen, of een van de aanvullende opties. EBS is standaard op alle specificaties.

 

EBS medium

EBS Medium biedt de volgende extra functies ten opzichte van het EBS-standaardpakket:

 

EBS-statusmonitor 

EBS-statusbewaking via het elektronische TEA2+-voertuigsysteem en Volvo Tech Tool.

 

Auto Hold

Remt de truck volledig af en Auto Hold houdt de laatst toegepaste remdruk aan om de truck op zijn plaats te houden totdat de chauffeur het gaspedaal intrapt.

 

Remslijtage analyse

Waarschuwing bij remvoeringslijtage - berekent het aantal kilometers dat de remvoering nog meegaat (alleen voor schijfremmen).

 

Automatisch loszetten van parkeerrem

De parkeerrem wordt losgezet zodra de chauffeur het gaspedaal intrapt en een versnelling wordt gekozen (alleen I-Shift-versnellingsbak).

 

 

Aanvullende opties:

Aanvullend op de programmapakketten zijn de volgende opties leverbaar:

 

Stretch Brake

Hiermee kan de chauffeur de aanhanger pulserend laten afremmen. De rem wordt dan automatisch geactiveerd en de kans op scharen wordt tot een minimum gereduceerd.

 

ESC (Electronic Stability Control)

Het remstabilisatiesysteem remt elk wiel afzonderlijk af en zorgt hierdoor voor stabiliteit voor de complete voertuigcombinatie en gaat scharen, kantelen en slingeren van de aanhanger tegen. ESC voldoet aan de wetgeving met betrekking tot de elektronische voertuigstabiliteitsregeling, en is beschikbaar voor 2-, 3-, 4- en 5-assige voertuigen.

 

Noodremlicht

Bij een noodstop bij een snelheid boven 50 km/u knipperen de remlichten vier keer per seconde. 

 

Hydraulische retarder

Op de versnellingsbak gemonteerde compact retarder met een maximaal remvermogen van 440 kW.

Volvo Dynamic Steering

Actief stuurysteem met torque-overlay (extra bekrachtiging). Geeft meer stuurkracht bij lage snelheden, vermindert schokken op het stuur en houdt het stuur recht vooruit bij het remmen op ondergrond met wisselende grip. Het stuur keert automatisch terug naar de neutrale stand, zowel bij vooruit als achteruit rijden. Volvo Dynamic Steering is nu leverbaar voor alle asconfiguraties, waaronder trucks met dubbele voorassen. De voorziening is ook beschikbaar in combinatie met onafhankelijke voorwielophanging.

Voorloopassen
Leverbaar in vaste en actief gestuurde varianten voor trekkers en bakwagens. Asbelasting: 4,5, 7,5 of 9 ton.


Naloopassen
Leverbaar in verschillende configuraties: vast met enkele of dubbele wielen, zelfsturend of actief gestuurd. Asbelasting: 7,5, 9,5 of 10 ton.

Liftbare tandemas

Hierdoor kan de achterste aandrijfas op het tandemstel worden ontkoppeld en omhoog gebracht, om het brandstofverbruik en de draaicirkel te verminderen. Met een druk op de knop op het dashboard kan de chauffeur de as omhoog brengen wanneer de truck ongeladen is. Wanneer de truck wel is geladen, wordt de as automatisch naar beneden gebracht en geactiveerd. Liftbare tandemas is beschikbaar voor 6×4- en 8×4-configuraties (met een tandemstel) voorzien van schijfremmen.
 

Asconfiguraties elektrisch 

Trekker: 4x2, 6x2, 6x4

Bakwagen: 4x2,6x2, 6x4, 8x2, 8x4

Alle assen met luchtvering

Informatiebladen

Gegevens - alles wat u nodig heeft. Download via de volgende links informatiebladen in PDF-indeling voor de Volvo FM.

  • FM Rigid
  • FM Tractor
FM Tractor
FM Rigid

De afgebeelde voorzieningen zijn wellicht niet standaard of beschikbaar voor alle uitrustingsniveaus en aandrijflijnopties.

Nog vragen?

Uw lokale Volvo Trucks-dealer beantwoordt ze graag. Loop er eens binnen, bel hem of maak een afspraak bij u in het bedrijf.