I-Shift biedt een reeks automatische transmissies die ontworpen zijn om het rijden eenvoudiger, veiliger en energiezuiniger te maken. Elke schakelmoment is perfect getimed en soepel om de energie optimaal te benutten. I-Shift-transmissies zijn beschikbaar voor elektrische, gas- en dieseltrucks. Functies voor offroad-rijden, extreem startvermogen en naadloze vermogensafgifte zijn beschikbaar.
I-Shift schakelt elke keer perfect. Het systeem is gebaseerd op een niet-gesynchroniseerde handgeschakelde transmissie met een compact ontwerp en een hoge efficiëntie. De ware magie zit in de intelligente elektronische regeleenheid, die de koppeling bedient en schakelt. Elk schakelmoment wordt uiterst precies uitgevoerd door voortdurend informatie over snelheid, totaalgewicht, weghelling en vereiste koppel te evalueren. Het systeem communiceert bovendien met de motor, waardoor de toerentallen en de remmen worden aangepast voor optimale prestaties.
Voor hoge prestaties van de aandrijflijn wanneer vaak moet worden geschakeld, is de I-Shift Dual Clutch de perfecte match. Deze schakelt in een fractie van een seconde, biedt een gestage vermogensstroom met naadloos schakelen en zorgt ervoor dat de motor optimaal presteert om de productiviteit te verhogen.
Dankzij de ononderbroken koppelafgifte van I-Shift Dual Clutch kunt u vol vertrouwen midden in een bocht schakelen. Deze helpt ook om de lading stabiel te houden en het risico op verlies van grip wordt tot een minimum beperkt, zelfs bij afremmen op de motor en terugschakelen.
Starten met zware ladingen kan een uitdaging zijn, vooral op heuvelachtig terrein en bij slechte wegomstandigheden. I-Shift met kruipversnellingen verbetert het startvermogen en kan de belasting op de koppeling tot 75% verminderen.
Kies tussen één of twee kruipversnellingen en voeg extra achteruitversnellingen toe als optie. Met deze transmissie kunt u heel traag, van 0,5-2 km/u, rijden met totale controle over het motorkoppel.
I-Shift met kruipversnellingen levert zowel een hoge energie-efficiëntie als extreem startvermogen. U kunt een snellere achterasverhouding kiezen en de kruissnelheid bij veel lagere toerentallen aanhouden op goede wegen. Dit kan het comfort verbeteren en energie besparen.