Trucks

Krachtigere trucks voor meer capaciteit en groter laadvermogen

| 2 min. om te lezen | 2 min. om te lezen
Met een breed scala aan upgrades die een totaalgewicht (GCW) van tot wel 150 ton mogelijk maken, bieden de nieuwe Volvo FMX, Volvo FH en Volvo FH16 een hogere productiviteit dan ooit tevoren.
Grafische 3D-afbeelding van de nieuwe Volvo FMX die puin transporteert
De belangrijkste toevoeging aan de nieuwe reeks zware Volvo-trucks is een nieuwe aandrijfas, die door Volvo Trucks is ontwikkeld in samenwerking met Volvo Construction Equipment.

De nieuwe zware Volvo-trucks zijn een stoere verschijning en zijn met hun robuuste ontwerp speciaal gebouwd om de veeleisende omstandigheden in de mijnbouw en de bouwsector aan te kunnen. Het nieuwe truck gamma is nog robuuster, met een grotere capaciteit en een hoger laadvermogen.

De belangrijkste toevoeging aan de nieuwe reeks zware Volvo-trucks is een nieuwe aandrijfas, die door Volvo Trucks is ontwikkeld in samenwerking met Volvo Construction Equipment. Volvo Trucks heeft de ervaring en expertise in het ontwerpen van assen voor wielladers en dumpers toegepast om de capaciteit van de achteras te verhogen tot 38 ton (tegen 32 ton in het vorige model).

De achterwielophanging is vernieuwd en versterkt en de voorwielophanging is nog robuuster om de extra capaciteit aan te kunnen. Voor een 8x4-truck is het bruto voertuiggewicht (GVW) nu 58 ton. Dit betekent een verhoogd laadvermogen van zo'n 15-17%.

Gecombineerd met deze upgrades kan het GCW toenemen van 120 ton tot 150 ton, tot nu toe ongeëvenaard.

Versterkte voorwielophanging

Maakt ladingen tot 10 ton mogelijk. Dit kan worden verhoogd tot 20 ton met dubbele voorassen.

Nieuwe achtervering

Is versterkt met extra materiaal, waaronder een nieuwe, sterkere dwarsbalk, nieuwe veren, grotere rubberen lagers en een sterkere tandemstelverankering.

De nieuwe aandrijfas

De eerste die in meer dan 20 jaar intern bij Volvo Trucks is ontwikkeld.