Volvo Trucks

België

×

De nieuwe uitvoering van het cabine-interieur van de Volvo FH: gebouwd vanuit het oogpunt van de chauffeur

| 2 min. om te lezen | 2 min. om te lezen
Feedback van chauffeurs vormde de sleutel tot het gemoderniseerde cabine-interieur van de Volvo FH- en FH16-truck. Zodra je achter het stuur plaatsneemt, wordt het duidelijk dat de verbeteringen bijdragen aan een veiligere en gebruiksvriendelijkere rijervaring.
Het vernieuwde cabine-interieur van de Volvo FH en Volvo FH16
Verschillende verbeteringen, waaronder een nieuw, volledig gedigitaliseerd instrumentenpaneel en slankere I-Shift-versnellingspook in het gemoderniseerde cabine-interieur van de Volvo FH en Volvo FH16.

Als je de nieuwe Volvo FH- en FH16-cabines binnenstapt, staat je een reeks nieuwe voorzieningen en functies te wachten. Stuk voor stuk ontwikkeld om te voldoen aan de toenemende eisen van de moderne chauffeur.  

“Al onze verbeteringen zijn een direct resultaat van de feedback van klanten. Ons uiteindelijke doel was om in de FH en FH16 cabines de droom van elke chauffeur waar te maken: voor het lange afstandstransport een thuis onderweg creëren met nieuwe nuttige functies voor de chauffeur”, aldus Tomas Thuresson, Volvo Trucks Commercialization Manager.

Een van de meest voor de hand liggende updates is het nieuwe digitale instrumentenpaneel en het intuïtieve secundaire dashboardscherm. Beide zijn nu volledig gedigitaliseerd en daardoor gebruiksvriendelijker. Een wit omgevingslicht op het hoofddisplay wordt groen synchroon met de indicatoren,

Tomas Thuresson, Commercialisation Manager Tomas Thuresson, Commercialisation Manager
Het nieuwe, intuïtieve secundaire display Optioneel digitaal secundair display waarop bijvoorbeeld navigatie, Dynafleet, radio en maximaal vier camera's tegelijkertijd kunnen worden weergeven.

oranje om chauffeurs te waarschuwen over een probleem, en rood als er een ernstig probleem is en de truck moet worden gestopt. Bovendien wordt de navigatie nu behalve op het secundaire dashboardscherm ook weergegeven op het hoofdscherm, zodat chauffeurs hun ogen op de weg kunnen houden. 

“Veiligheid blijft een prioriteit. We hebben onder andere een dodehoekcamera geïntroduceerd die het zicht aan de passagierszijde drastisch verbetert. De nieuwe LED-koplampen met adaptief grootlicht verbeteren ook het zicht aanzienlijk bij het rijden in het donker”, voegt Tomas Thuresson eraan toe.

We hebben niets veranderd omwille van het veranderen, maar we hebben gekeken naar wat nodig was en wat onze klanten ons vroegen te veranderen.
Optionele tweede koelkast en extra opbergruimte voor leefcomfort op de lange afstand Optionele tweede koelkast en extra opbergruimte voor leefcomfort op de lange afstand

Andere verbeteringen zijn een nieuw en robuuster ontwerp voor het middelste gedeelte van het dashboard en een verbeterde indeling van de knoppen en functies op het stuur.

Met de slankere I-Shift versnellingspook die lager en verder naar voren is geplaatst om soepeler te kunnen schakelen, is er ook tegemoet gekomen aan de wensen van klanten.

De toevoeging van een derde USB-aansluiting, een optionele, stevigere schuimmatras en een nieuw dashboardoppervlak dat gemakkelijker te reinigen is, zijn ook kenmerken die zijn geïntroduceerd voor meer leefcomfort op lange afstanden.

“We hebben veel aandacht voor details, passie en expertise in deze updates gestopt. We hebben niets veranderd omwille van het veranderen, maar we hebben gekeken naar wat nodig was en wat onze klanten ons vroegen te veranderen. Het resultaat is een compleet pakket waarin het comfort en de veiligheid van de chauffeur op de eerste plaats komen”, zegt Tomas Thuresson. 

SAMENVATTING VAN DE CABINE-UPDATES VAN DE NIEUWE FH:

Stuur: Nieuwe knopindeling en functionaliteit.

Digitaal instrumentenpaneel: volledig gedigitaliseerde, gebruikersvriendelijke interface met vier gepersonaliseerde instellingen, verkeersbordherkenning en LED-waarschuwingssysteem. 

Dodehoekcamera aan de passagierszijde: gedigitaliseerd en aanzienlijk verbeterd zicht aan de passagierskant dichtbij de truck.

Dashboardoppervlak: nieuw materiaal dat gemakkelijker te reinigen is.

Middengedeelte: robuust, stoer ontwerp met meer opbergmogelijkheden.

AGM/dubbel batterijsysteem: sterk verbeterde, enkele AGM-batterij met beter startvermogen. Optioneel dubbel batterijsteem voor hoger energieverbruik.

Nieuwe I-Shift-pook: slanker, lager en verder naar voren geplaatst in harmonie met de omgeving.