Trucks

Volvo start Volvo Ocean Race met een boeiende kortfilm ter ere van de Volvo FH

In een nieuwe kortfilm getiteld ‘The Surge' rijst de FH16, het topmodel van Volvo Trucks, omhoog uit de zee aan de Zweedse westkust. Als eerbetoon aan de krachtige Volvo FH en bevestiging van het engagement om te beantwoorden aan de meest uiteenlopende uitdagingen, markeert de film de start van de iconische Volvo Ocean Race en de wereldpremière van het nieuwe gamma emissiearme Volvo LNG-vrachtwagens. De nieuwe Volvo FH LNG wordt voor het eerst aan het publiek worden voorgesteld in het Volvo Ocean Race-paviljoen in Alicante.
Volvo start Volvo Ocean Race met een boeiende kortfilm ter ere van de Volvo FH

Dit jaar bevestigde Volvo Trucks zijn engagement in de Volvo Ocean Race met de creatie van een spectaculaire kortfilm. In deze indrukwekkende film zien we de befaamde Volvo FH16 in de prachtige archipel aan de Zweedse westkust, waar Volvo Trucks zijn thuisbasis heeft.

In heel wat opzichten weerspiegelt de film het merkkarakter van Volvo Trucks, het verlangen om een antwoord te bieden op alle uitdagingen en om een pionier te blijven op het gebied van duurzame mobiliteitsoplossingen, connectiviteit en autonoom rijden.

De Volvo LNG stond recent in de kijker met de introductie van de Euro 6-conforme zware trucks die op vloeibaar aardgas of biogas kunnen rijden. De nieuwe trucks leveren dezelfde prestaties, hetzelfde rijgemak en hetzelfde brandstofverbruik als de dieselmodellen van de constructeur. Bovendien ligt hun CO2-uitstoot 20 tot 100 procent lager dan dat van een vergelijkbare dieselvrachtwagen. 
Lars Mårtensson, Director Environment & Innovation bij Volvo Trucks, legt uit: "Met deze nieuwe vrachtwagens bieden we een alternatief met een lage milieu-impact, dat tegelijkertijd voldoet aan de hoge eisen op het vlak van prestaties, zuinigheid en rijbereik. Dit is de combinatie die onze klanten in de sector van het regionale en internationale transport nodig hebben."

In de film komen de kracht van het merk en het Scandinavische erfgoed van het bedrijf ontegensprekelijk tot uiting. Charles Engelaar, Director Marketing Communications Volvo Trucks Europe : "Met deze film wilden we de wereld bewust maken van het feit dat Volvo Trucks zijn Scandinavische roots gebruikt om een oplossing te bieden voor de huidige maatschappelijke problemen zoals files, vervuiling en verkeersveiligheid. De film geeft aan wie we werkelijk zijn. We kunnen terugblikken op bijna negentig jaar innovatie en een geschiedenis waarbij we onze klanten helpen om een succesvolle onderneming uit te bouwen. Tegelijk hebben onze producten en diensten bijgedragen tot een meer welvarende maatschappij."

Bekijk de film op YouTube: https://youtu.be/q3sqDgdaTxA

Meer informatie over de nieuwe LNG-modellen in het Volvo Trucks-gamma vindt u op http://tinyurl.com/y83t2o3a

Meer informatie over de Volvo Ocean Race http://www.volvooceanrace.org/.