Groep Magetra koopt opnieuw 21 Volvo Trucks

De groep Magetra International nam onlangs 21 nieuwe Volvo Trucks in ontvangst. "Ondanks een daling van de activiteit van maart tot juni als gevolg van de sanitaire crisis, houden we ook dit jaar vast aan ons beleid om jaarlijks ongeveer een vijfde van de vloot te vernieuwen", zegt Damien Schils, algemeen directeur van de transportgroep uit Eupen.
Groep Magetra koopt opnieuw 21 Volvo Trucks

Traditioneel vervangt de groep Magetra zijn motorvoertuigen om de vijf jaar in het kader van een 'buy back' contract. Dit jaar werden 31 voertuigen besteld, waarvan twee derde Volvo Trucks. "We hebben in oktober 18 FH 4x2 trekkers van 500 pk en drie FH 6x2 bakwagens van eveneens 500 pk geleverd", zegt Yves Sebastian van Truck Service Sebastian, de Volvo Trucks dealer in Melen.

Magetra is een multimerken transportgroep. "In het kader van ons vernieuwingsbeleid plaatsen we jaarlijks een offerteaanvraag bij vier merken. De belangrijkste criteria voor onze uiteindelijke keuze zijn de prijs en het bedrag van de terugkoop; het verbruik, dat we nauwlettend in de gaten houden met onze Transics boordcomputers en het Gasoil Alert-systeem; en de kwaliteit van de service. Het reactievermogen en de flexibiliteit van de dealer speelt een bijzonder belangrijke rol in onze keuze. In dit opzicht bekleedt Sebastian Truck Service ongetwijfeld de bovenste trede van het podium. Dit is een van de redenen waarom een grote meerderheid van ons wagenpark uit Volvo Trucks bestaat," aldus Damien Schils.

Een grote meerderheid Volvo Trucks

De vloot bestaat vandaag uit 300 motorvoertuigen, inclusief die van het bedrijf Palifor in Hermalle-sous-Huy, dat de groep Magetra in januari 2019 overnam. De eerste Volvo Trucks deden trouwens vorig jaar al hun intrede in de vloot van Palifor.

"De configuratie van de recent geleverde voertuigen verschilt niet veel van die van de trekkers en bakwagens die de Magetra-groep de afgelopen jaren aanschafte. Om de veiligheid te verhogen zijn de FH's bijvoorbeeld uitgerust met Volvo's krachtige VEB+ (Volvo Engine Brake) geïntegreerde retarder. En voor het comfort van de bestuurder zijn ze ook uitgerust met het I-Park Cool nachtairco-systeem", voegt Yves Sebastian toe.

Voor meer informatie contacteer:

Tel: +32 (0)2 482 52 61

Volvo Trucks biedt complete transportoplossingen voor professionele en veeleisende klanten, met een volledig assortiment middelzware tot zware vrachtwagens. De klantenondersteuning wordt verzekerd via een wereldwijd netwerk van dealers met 2.200 servicepunten in meer dan 130 landen. Volvo-vrachtwagens worden in 13 landen over de hele wereld geassembleerd. In 2021 werden wereldwijd ongeveer 123.000 Volvo-vrachtwagens afgeleverd. Volvo Trucks maakt deel uit van de Volvo Group, een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van vrachtwagens, bussen, bouwmachines en scheeps- en industriële motoren. De Groep biedt ook complete oplossingen voor financiering en service. De missie van Volvo Trucks is gebaseerd op de kernwaarden kwaliteit, veiligheid en zorg voor het milieu.