Volvo Trucks

België

×

Top 9 brandstofbesparende upgrades voor Volvo Trucks Euro 6 aandrijflijnen

Of u nu in het internationaal transport, regionaal transport, in de distributie of in de bouw werkt, deze nieuwste updates voor Euro 6 Step E betekenen serieuze brandstofbesparingen voor iedereen. Volvo heeft de hele aandrijflijn onder de loep genomen en een aantal upgrades doorgevoerd die niet alleen het brandstofverbruik verbeteren, maar ook zorgen voor een soepelere, plezierigere rijervaring, op verharde en onverharde wegen.
Een Volvo FH rijdt alleen op een snelweg op een zonnige dag.

Hier zijn de top 9 hoogtepunten:

1. Vernieuwde D13TC-motor. Als u de Volvo FH met I-Save kent, weet u dat deze de brandstofkosten op lange afstanden aanzienlijk kan verlagen. De sleutel hiertoe is de D13TC, het kloppende hart van I-Save en de zuinigste motor van Volvo ooit. Deze nieuwste verfijningen hebben het naar een hoger niveau getild. Het brandstofverbrandingsproces is verfijnd, wrijving in de motor is verminderd en het oliesysteem is verbeterd. Het EATS (engine aftertreatment system) werd ook verfijnd, het gewicht van de motor werd verlaagd en er werd een nieuwe generatie van motorbeheersystemen gelanceerd. Om ons brandstofbesparende aanbod uit te breiden, is de D13TC nu verkrijgbaar met een nieuw vermogen van 420 pk.
 

2. Vernieuwde D11 en D13 eSCR-motoren. In beide motoren is het verbrandingsproces verfijnd en is de wrijving verminderd. De verhoogde efficiëntie is te danken aan de integratie van de gepatenteerde golfvormige zuigerkom van de D13TC-motor, die de brandstofinjectie optimaliseert. Het EATS-systeem werd ook verfijnd, het gewicht van de motor werd verlaagd en er werd een nieuwe generatie van motorbeheersystemen gelanceerd. Klanten die in de bouw werken, zullen het ook waarderen dat de minimale cruisecontrolsnelheid nu is verlaagd naar 4 km/u. Voor nog meer flexibiliteit is de D13 eSCR nu ook beschikbaar voor Biodiesel B100 met vermogens van 460 en 500 pk.

 

3. Vernieuwde I-Shift. I-Shift zorgt nu voor soepeler, sneller schakelen en een harmonieuzere rijervaring dan ooit tevoren. Upgrades omvatten een nieuw schakelsysteem en schakelstrategie, evenals een nieuw koppelingssysteem voor D13-motoren. De vernieuwde I-Shift is beschikbaar voor alle zware trucks en voor de Volvo FE.
 

4. Nieuwe I-Torque software. I-Torque, Volvo's intelligente nieuwe koppelsoftware, optimaliseert het motorkoppel om brandstof te besparen. Op basis van topografische gegevens van I-See, en van het maximale treingewicht van de vrachtwagen berekent I-Torque automatisch het optimale motorkoppel. I-Torque is momenteel beschikbaar bij onze nieuwe brandstofpakketten voor de D13 Euro 6 Step E dieselmotoren.

 

5. Verbeterde aerodynamica. Om de luchtstroom te optimaliseren, zijn er verbeteringen aangebracht aan zowel de Volvo FM- als de FH-cabines. Bij beide modellen werden de afdichtingen rond de grille en de extra lampen vooraan verbeterd. Er werd een nieuwe afdekking voor de spiegelarm voorzien en er werden spatbordverbreders gemonteerd om de luchtstroom rond de wielkasten te verbeteren (op vrachtwagens met 385/55 banden). De Volvo FH kreeg ook een extra deurverlenging en verbeteringen aan de XHSL (extrahoge slaapcabine) spoilers.
 

6. Nieuwe energiebesparende stuurpomp. Volvo's nieuwe, elektronisch gestuurde stuurpomp geeft een nauwkeurigere controle over het sturen. Bij het rechtdoor rijden is daardoor minder energie nodig. Veeleisende langeafstandsklanten en klanten met trucks die lang stationair moeten draaien, kunnen op die manier hun energieverliezen beperken. De stuurpomp maakt deel uit van Volvo's nieuwe brandstofpakketten voor de D11 en D13 Euro 6 dieselmotoren.
 

7. Efficiëntere luchtcompressoren. Volvo heeft een nieuwe generatie van luchtcompressoren gelanceerd die brandstof besparen door de luchtdruk efficiënter op te bouwen. Ze zijn nu standaard voor alle D11 en D13 Euro 6 dieselmotoren.
 

8. Nieuwe lucht-, brandstof- en oliefilters plus nieuwe volumes voor AdBlue tanks. De nieuwe filters hebben een zodanige vorm gekregen dat alleen een correcte filter kan worden geïnstalleerd. Dit garandeert optimale prestaties en een maximale levensduur van de motor. Volvo filters zijn gemaakt van een speciaal bereid harmonicafilterpapier. Ze hebben een groot oppervlak om een uitstekende filtercapaciteit en een lange levensduur te garanderen. En om het voor chauffeurs gemakkelijker te maken om zowel brandstof als ureum bij dezelfde halte bij te vullen, zijn de volumes van de AdBlue tanks van Volvo aangepast aan de hogere efficiëntie van de vernieuwde D11- en D13 Euro 6 dieselmotoren.
 

9. Dynamo's met 50% langere levensduur. Om het leven op de weg comfortabeler te maken, heeft Volvo een nieuwe generatie van 150 A dynamo's ingevoerd met een 50% langere levensduur. De communicatie met de dynamo is ook verbeterd dankzij de toevoeging van LIN-functionaliteit (local interconnect network), waarmee Volvo de dynamo kan diagnosticeren, om te weten wanneer hij moet worden vervangen en om het opladen te plannen om de levensduur van energiebeheercomponenten te verlengen. De nieuwe dynamo's zijn standaard voor diesel Euro 6 FH en FH16 modellen. Voor nog meer comfort heeft Volvo voor deze modellen ook een nieuwe, grotere 180 A dynamo aan het assortiment toegevoegd.

Meer weten over hoe u uw brandstofrekening kunt verlagen? Bekijk Hoe de brandstofefficiëntie van vrachtwagens te verbeteren? voor een overzicht van de belangrijkste factoren die van invloed zijn op brandstofverbruik, emissies en brandstofgerelateerde wagenparkkosten.

Nog vragen?

Uw lokale Volvo Trucks-dealer beantwoordt ze graag. Loop er eens binnen, bel hem of maak een afspraak bij u in het bedrijf.