Onze wereldwijde campagne om kinderen veilig aan het verkeer te laten deelnemen
Het aantal kinderen dat deelneemt aan de Volvo Trucks-campagne Stop Look Wave blijft toenemen. Het is bedoeld kinderen om over de hele wereld te laten zien hoe ze zich veilig kunnen gedragen in het verkeer. Eerst stoppen. Dan om zich heen kijken. En ten slotte naar de chauffeur zwaaien om ervoor te zorgen dat ze worden gezien.
We hebben onze medewerkers over de hele wereld aangemoedigd om mee te doen en de veiligheid te vergroten voor hun eigen kinderen en kinderen in hun omgeving. Steeds meer landen doen nu mee met Stop Look Wave.
Maak een verschil door mee te doen.
Jaarlijks komen ruim 260.000 kinderen onder de 19 jaar om het leven bij verkeersongevallen. Bij te veel van deze ongevallen zijn trucks en bussen betrokken. Veel jonge levens kunnen worden gespaard door kinderen te leren hoe ze zich in het verkeer moeten gedragen.
Het trainingsmateriaal van Stop Look Wave omvat oefeningen met grappige interactie en praktische training. Het is bedoeld om ouders, leerkrachten, organisaties en instanties te helpen bij het onderrichten van kinderen.
Al het materiaal is gratis en beschikbaar voor iedereen. Het bestaat uit een basispakket, een uitgebreid pakket, een interactieve animatie, een powerpoint-presentatie en cursusinstructies.
De trainingssets zijn beschikbaar in verschillende talen.
Volvo Trucks ontwikkelde het inspirerende Stop Look Wave-trainingsmateriaal in een gebruiksvriendelijk formaat. Het grappige interactiemateriaal en de praktische trainingen kunnen door ouders, leerkrachten, organisaties en instanties worden gebruikt bij het onderricht aan kinderen.
Al het campagnemateriaal is gratis en kan door iedereen worden gebruikt.